tisdag 22 november 2011

Söndagsmiddag

Hej!
Igår satt jag hemma och pluggade hela dagen och det blir samma visa idag igen. På torsdag är det tenta i organisation och det känns inte som att mycket sitter fast uppe i mitt lilla huvud. Ämnet organisation är väldigt intressant men vi har jättemycket litteratur att plöja... Nu ska jag streama en föreläsning om Mintzberg... bara en av alla gubbar som kommit med organisationsteorier...

Så här såg det ut hos oss i söndags:
En av de lyktor som lyser varje kväll i höstmörkret.

Perfekt tillagat rådjur (Anders är så bra på att laga mat).

Hel ugnsstekt Cecilé-potatis, med västerbottenost.
Rådjurssadel med helstekt Cecilé-potatis.
Potatisen:
1. Skölj av Cecilé- potatisen.
2. Lägg den i en ugnssäker form/plåt, ha på olja, flingsalt, peppar, timjan och rödlök efter smak.
3. Sätt in potatisen i ugnen, på ca 220 grader, i ca 30 min.
4. Lägg på lite västerbottenost och kör 15 min till i ugnen...

Rådjurssadeln:
1. Ha på ordentligt med salt, peppar och viltkrydda på rådjurssadeln.
2. Stek köttet på varje sida för att få lite färg och yta.
3. Lägg köttet i en ugnssäker form och sätt i en köttermometer.
4. Sätt in köttet i ugnen på 180 grader tills det når en innertemperatur på 70 grader.
5. Ta ut det och låt vila något i ugnsfolie.


Inga kommentarer: