tisdag 15 november 2011

Frukost

Sitter och äter frukost framför nyhetsmorgon. Jag ska snart sätta igång att plugga... snart...

Dagens frukost ser ut som den brukar göra på vardagarna. En stor kopp kaffe och yoghurt med müsli.

Yoghurt med müsli och kaffe.
Min hemgjorda müsli.

Jag gör egen müsli och blandar i lite vad jag känner för... Receptet är från början från en GI- bok.

Müslin i burken:
Lite linfrön
Solroskärnor
Pumpakärnor
Mandel
Blåbär
Tranbär
Gojibär

Ha i ingredienser efter smak. (Det är även gott att ha i pecanötter, pistagenötter och hasselnötter.)


2 kommentarer:

Lotta - Två små kök sa...

Egen müsli är verkligen toppen - bara att blanda i det man själv gillar! Jag har också testat från GI-böcker, tror det var Paulúns där man rostar en massa gryn, frön och nötter i långpanna. Jättegott verkligen! Fint att ha i glasburk också.

Ha en bra dag!

katarina sa...

mmmm, ser verkligen härligt ut- och egen musli är så mycket godare. Och så tränar man ju också bättre på egengjord mat!!! Mums!! Miam, miam, som man säger en francais !! :